Tootsee is producent van clear aligners. Dit zijn onzichtbare beugels die helpen bij het rechtzetten van je tanden. Tootsee biedt deze dienst geheel online aan: van het maken van de eerste gebitsafdrukken tot de afronding van de behandeling. Aangezien dit hele proces online plaatsvindt, heeft Tootsee ons gevraagd om hiervoor samen met hen een goede applicatie te ontwikkelen. Hierbij zijn we gestart met het opzetten van een landingspagina, waarmee Tootsee de klanten alvast kon informeren.
Tootsee clear aligners
Razendsnel doorontwikkelen
Wanneer een klant een traject met ons start, kijken we verder dan slechts het uitvoeren van de eerste stap in het proces. We denken vooruit en zetten alles klaar om de applicatie of het platform in razendsnel tempo door te kunnen ontwikkelen. We doorlopen voortdurend parallelle processen van enerzijds het opleveren van een nieuwe release en anderzijds het voorbereiden van de volgende stap(pen). Deze werkwijze stelt ons in staat om bij elke release nieuwe, waardevolle functionaliteiten toe te voegen.
Ook voor onze klant Tootsee werken wij op deze manier. Bij het ontwikkelen van de landingspagina is direct rekening gehouden met de complete projectwebsite, zoals die later in het proces gecreëerd werd. De infrastructuur is klaargezet om in razendsnel tempo te kunnen doorontwikkelen. En dat hebben we met Tootsee ook gedaan.
Inmiddels kunnen klanten producten bestellen in de webshop, hebben zij een eigen account omgeving voor het indienen van de benodigde info en inzien van de voortgang en kan Tootsee in de backend de klanten beheren en alle info inzien en beoordelen.
Beheerbaar CMS en andere gebruikte technieken
Centraal bij deze klantcase stond het maken van een website die toekomstbestendig is en aansluit bij de groei van Tootsee. Wij zijn dan ook eerst in gesprek gegaan, om te bepalen wat de wensen van Tootsee zijn voor de toekomst. Hiermee zetten we de basis-architectuur van het platform op, waarbij direct rekening werd gehouden met de gehele applicatie zoals die in de toekomst moest zijn.
- De website is gebouwd in een headless WordPress CMS. Dit is een beheerbaar CMS, waarbij WordPress alleen wordt ingezet voor de back-end. Hierdoor is de content van de website, zoals de pagina’s, formulieren en vertalingen, eenvoudig te beheren door Tootsee zelf.
- De front-end, het zichtbare gedeelte van de site, is gebouwd in React. Door middel van een API maakt de back-end een connectie met de front-end. Op het moment dat een bezoeker een pagina bekijkt, wordt hiermee bepaald welke content wordt verzameld. Het voordeel van deze constructie is dat de data sneller ingeladen wordt.
- Naast deze front-end werkt het platform van Tootsee met microservices voor het opslaan van berichten en e-consulten. Hiermee wordt de data van deze onderdelen verzameld in losse microservices, in plaats van in een grote WordPress-database. Ook hiermee behalen we een snelheidsvoordeel.
- Voor Tootsee is het belangrijk om de data van de klant inzichtelijk te hebben. Daarom realiseren we in de komende releases verschillende koppelingen met externe systemen, waaronder het CRM-systeem.
Onderdelen van de website
De bovenstaande technieken staan aan de basis van de verschillende onderdelen waaruit de website is opgebouwd, namelijk:
- De openbare website, waar een bezoeker informatie kan vinden over Tootsee en de verschillende producten;
- Een persoonlijke omgeving, waarbinnen de klant zijn of haar informatie kan inzien, bestellingen kan plaatsen in de webshop, e-consulten kan volgen (bestaande uit het beantwoorden van vragen en het uploaden van foto’s), de voortgang kan bijhouden en contact kan hebben met de orthodontist via een berichtensysteem;
- Een back-end omgeving, waarbinnen enerzijds de orthodontist het behandelplan klaar kan zetten, e-consulten kan inzien, aanvullen en beoordelen en berichten kan sturen;
- En anderzijds Tootsee zelf de klanten, producten, bestellingen en pagina’s kan beheren.
Binnen deze verschillende systemen proberen we zoveel mogelijk processen te automatiseren. Denk hierbij aan het automatisch klaarzetten van een bepaald aantal e-consulten op basis van de behandelduur. En ook het automatisch afvinken van stappen in het proces, zodat de klant de voortgang kan inzien, is geautomatiseerd. Net als het versturen van berichten naar klanten en externe systemen.