BSH Nederland wilde een gebruiksvriendelijke planningsapplicatie voor het team dat consumenten ontvangt en adviseert in het Inspiratiehuis 20|20.
BSH Nederland
Wie
BSH Nederland, gespecialiseerd in huishoudapparatuur van merken als Bosch en Siemens.
Wens
Een gebruiksvriendelijke planningsapplicatie voor het team dat consumenten ontvangt en adviseert in Inspiratiehuis 20|20.
Ons advies
Binnen de bestaande website een nieuw dataplatform bouwen, gebaseerd op microservices. Met speciale aandacht voor:
- gebruiksvriendelijkheid, zodat iedereen het kan gebruiken;
- flexibel in beheer;
- nieuwe front-end voor het efficiënt en overzichtelijk inzien en doorlopen van adviesgesprekken;
- verminderen van handmatige werkzaamheden door het automatiseren van de planning;
- vergroten van het aantal adviesgesprekken door het aanbieden van meer en betere opties voor consumenten.
Je krijgt een goed beeld van de complexiteit als alles uitgewerkt op papier staat.
Sander van Duivenvoorden, head of development bij Buildnet
Ons maatwerk
In tweewekelijkse releases hebben we de compleet nieuwe applicatie stap voor stap gebouwd. Op basis van bestaande functionele beschrijvingen van de processen.
Samengevat
- Ontwikkeling van een headless architectuur in combinatie met microservices.
- Vooraf visueel gemaakt door onze UX-designer: direct duidelijk wat de bedoeling is.
- Continue afstemming over de te maken functionaliteiten, zodat snel bijsturen mogelijk is.
Ook bij BSH Nederland zien we dat investeren in de onderlinge band loont. Hoe beter die is, des te beter verloopt het ontwikkelproces.
Linda Hoogenbosch, head of operations bij Buildnet